Tipy a odporúčania

3 chyby pri užívaní predtréningového stimulantu

predtréningove-stimulanty

Keď potrebujete niečo, čo vás nabudí v posilňovni, doplnky pred tréningom sú pre vás ideálne. Treba však dodržiavať určité pravidla aby všetko správne fungovalo. Doplnky pred tréningom dosiahli rovnakej popularity ako proteíny a je na to dobrý dôvod, sú efektívne a ľahko použiteľné.

Je to tak jednoduché, že samotný názov vám povie, kedy presne svoj doplnok vziať. Cez to všetko sa uistite, že nerobíte žiadne z týchto chýb, pokiaľ ide o túto populárnu kategóriu doplnkov.

CHYBA č. 1 – Zlé načasovanie!

Stáva sa pomerne často, že ľudia pijú svoj predtréningový stimulant, tesne pred príchodom do telocvične. Pričom väčšina účinných látok vo vašom nápoji dosiahne najvyššej hladiny v krvi po cca 30-60 minútach. Keď si chvíľku počkáte, kým začnete cvičiť, isto začnete s plným efektom.

Väčšina týchto produktov je založená na stimulantoch a hlavne je to kofeín. Trvá 3-5 hodín, kým sa koncentrácia kofeínu v krvi zníži na polovicu. Takže, keď ho užijete 30-60 minút pred tréningom, získate plný benefit. Väčšiu obavu, by ste mali mať, keď užijete doplnok príliš neskoro, najmä ak chodievate cvičiť neskoro popoludní, alebo skoro večer. Ak tak urobíte, môžete mať neskoršie problémy zo zaspávaním.

CHYBA č. 2 – Užívanie doplnku na prázdny žalúdok!

Ak niekedy pijete kávu na prázdny žalúdok, isto poznáte ten celkom nepríjemný pocit. Ak pred tréningom užijete 200-300 miligramov kofeínu bez toho, aby ste niečo zjedli, môžete sa cítiť presne rovnako. Malé jedlo v 30-60 minúte predtým, než začnete trénovať, môže pomôcť minimalizovať vedľajšie účinky, a zároveň vám tieto extra živiny pomôžu pri vašom tréningu. Ak máte obavy cvičiť s plným žalúdkom, vynechajte jedlo s vysokým obsahom vlákniny. Vyvarujte sa celozrnným výrobkom, surovému ovociu, orechom semenám a surovej zelenine.

CHYBA č. 3 – Vášmu doplnku pred tréningom chýbajú niektoré základné zložky!

Existuje veľa skvelých doplnkov, z ktorých si môžete vybrať, čo vám najviac vyhovuje. Ale existuje už menej tých, ktoré majú viac zložiek a tým pádom sú viacej účinné. Držte sa základných prísad! Či už si vyberiete podľa chuti alebo podľa značky, len sa uistite, že obsahuje nasledujúce zložky:

Kofeín: pre dodatočnú energiu musíte tréningom bojovať proti únave pre ďalšieho zástupcu!

Cutrulín malát: na získanie kyslíka a živín do svalov a dodanie extra energie na zvýšenie vášho výkonu.

Kreatín monohydrát: na zvýšenie svalovej hmoty a zvýšenie sily. Kreatín sa môže užívať kedykoľvek počas dňa, ale aspoň jednu dávku by ste mali užiť pred tréningom.