Jedlá a fitness recepty

Ovsená kaša s mangom a chia semienkami

ovsena kasa s mangom a c|||||

Tento recept Vám dodá energiu na dlhší čas, vďaka čomu nebudete mať po 30 min. opäť pocit hladu, a taktiež prísun komplexných sacharidov s množstvom vlákniny, omega 3 a antioxidanty. Okrem toho obsiahnuté ingrediencie podporujú činnosť srdca a pomáhajú predchádzať jeho ochoreniam. Ovsená kaša s mangom a chia semienkami má výbornú sladkú chuť.

Instantné ovsené vločky v predstavujú práškovú formu klasických vločiek. Obsahujú veľké množstvo rozpustnej aj nerozpustnej vlákniny, vďaka čomu dokážu zasýtiť na dlhú dobu a taktiež prospievajú tráviacemu traktu. Vďaka nim teda nebudete mať dopoludnia nutkanie maškrtiť sladkosti, ktoré sú zdrojom cukru.

Chia semienka  pôsobia na znižovanie krvného tlaku. Boli dokázané aj rôzne vplyvy na ľudský organizmus ako ustálenie hladiny glukózy a tukov v krvi, ochrana srdca a celého kardiovaskulárneho systému. Okrem toho  potláčajú chuť do jedla. Chia semienka patria medzi antioxidanty, obsahujú omega 3 mastné kyseliny, ktoré okrem protizápalového účinku pôsobia aj pri mnohých zdravotných ťažkostiach. Ďalej obsahujú veľa minerálov, vitamínov a 18 až 30 % vlákniny, ktorá prispieva k zlepšeniu vašeho trávenia. Veľký benefit v chia semienok si nájdu aj športovci, kedže obsahujú aj vysoké množstvo proteínov (15-25%).

Mandle alebo mandľové maslo je skvelým zdrojom zdravých prírodných bielkovín, cukrov a tukov s jemnou a príjemnou príchuťou. Obsahuje veľké množstvo antioxidantov, preto jeho konzumáciou chránime telo pred oxidačným stresom a taktiež vo veľkom množstve je obsiahnuté magnézium, ktoré pomáha pri problémoch s krvným tlakom.

ovsena kasa s mangom a chia semienkami 1

 

Ingrediencie: 

Postup:                                                                              

1. Ovsené vločky nasypeme do sklíčka na zaváranie. Pridáme ovsena kasa s mangom a chia semienkami 3mandľové mlieko (prípadne ryžové alebo kokosové), jogurt a chia semienka. Pohár neplníme až po okraj, keďže budeme ešte pridávať na vrch ovocie. Sklo uzavrieme a obsah pretrepaním premiešame.

2. Sklíčko otvoríme a pridáme ovocie. Sklíčko zatvoríme a necháme cez noc v chladničke, kedy vločky nasiaknu a zmäknú. Táto zdravá pochúťka vydrží v chladničke 3 a viac dni, závisí to od druhu a zrelosti ovocia.

 

Suroviny do receptu za najlepšie ceny: