O proteínoch

Najlepšie proteínové tyčinky

Najlepsie_proteinove_tycinky_bestbody|Najlepsie_proteinove_tycinky_bestbody

Proteínové tyčinky sú z praktického hľadiska najjednoduchšou formou zvýšenia bielkovín a ostatných živín v strave ak nestíhate bežné jedlo. Môžete ich konzumovať na raňajky, desiatu, v aute na cestách, po tréningu alebo kedykoľvek cez deň ak nemáte čas na jedlo. Výhodou je taktiež dlhodobé zasýtenie.

Avšak treba si dávať pozor na výber tyčiniek. V prvom rade si prečítajte zloženie proteínových tyčiniek. Nie je všetko len o množstve bielkovín a nutričných hodnotách. Existujú aj nekvalitné tyčinky s množstvom nezdravých tukov a cukrov.

Čo by mali obsahovať kvalitné proteínové tyčinky:

Pre koho sú určené proteínové tyčinky:

  • Aktívni ľudia, ktorí rekreačne športujú alebo ich práca je fyzicky náročná
  • Športovci s cieľom kvalitnej regenerácie a zlepšovania výkonov
  • Ľudia, ktorí majú problém s nadváhou a potrebujú schudnúť
  • Deti od 13 rokov, ktoré športujú
  • Ľudia s cieľom pribrať svalovú hmotu
  • Bežní ľudia, ktorí sa nestíhajú stravovať a žiť zdravo (manažéri, šoféri…)
  • Ľudia, ktorí dodržujú tieto diéty: Ketogénna diéta (KetonDiet), Proteínová diéta, Atkinsonová diéta, Dukanová diéta

Najlepšie proteínové tyčinky pre chudnutie

Ak je vo Vašom záujme schudnúť a konzumujete proteínové tyčinky dajte si v prvom rade pozor na obsah a kvalitu sacharidov a tukov. Veľa krát som sa stretol so situáciou, že osoby pri chudnutí siahli po proteínovej tyčinke z dôvodu príjmu bielkovín. Často sa zabúda, že proteínová tyčinka neobsahuje len proteíny. Vo väčšine prípadov obsahuje aj vysoké množstvo nekvalitných cukrov a tukov. Tie nie sú vhodné pre Vaše chudnutie a zdravý životný štýl.

Odporúčam Vám niekoľko proteínových tyčiniek, ktoré sú vhodné na chudnutie, do diét, obsahujú dostatok bielkovín, vlákniny, vitamínov, zdravých tukov a minimum sacharidov:

Proteínové tyčinky pre aktívnych ľudí a športovcov

Aktívni ľudia a športovci svojou fyzickou záťažou kladú vysoké nároky na svoj organizmus, ktorý je potrebné zregenerovať. Okrem iného je regenerácia náročná aj na príjem živín. Často krát sa stáva, že príjem živín (bielkoviny, vitamíny, minerály, zdravé tuky, sacharidy) je nedostatočný. Z toho dôvodu sa nemusíte zlepšovať, nepodáte dostatočný výkon, môžete sa pretrénovať, ochorieť a podobne. Proteínová tyčinka s kvalitným zložením a vyváženým obsahom živín Vám môže v tomto pomôcť.

Odporúčam Vám veľmi kvalitné proteínové tyčinky Wellnes bar od firmy Kompava Majú vyvážený pomerom živín pre rýchlejšiu regeneráciu svalstva a prospievajú zdraviu. Prípadne rôzne iné tyčinky vhodné pre aktívnych ľudí:

Zdroj: Moss, Michael (2014-01-28). “A Look Inside the Protein Bar”. The New York Times.

Campbell, Bill; Kreider, Richard B.; Ziegenfuss, Tim; La Bounty, Paul; Roberts, Mike; Burke, Darren; Landis, Jamie; Lopez, Hector; Antonio, Jose (2007-09-26). “International Society of Sports Nutrition position stand: protein and exercise”. Journal of the International Society of Sports Nutrition

Kurtis, Frank,; Kamal, Patel,; Gregory, Lopez,; Bill, Willis, (2017-07-19). “Whey Protein Research Analysis

Kurtis, Frank,; Kamal, Patel,; Gregory, Lopez,; Bill, Willis, (2017-04-29). “Casein Protein Research Analysis”

“Nutrition Bars: Healthy or Hype?”. WebMD