Jedlá a fitness recepty

Chia puding s mandľovým maslom a ovocím

||||

Chia puding Vám dodá poriadnu dávku energie, posilní imunitný systém a pohladí váš tráviaci systém. Je veľmi vhodný pre alergikov, neobsahuje lepok, mliečnu bielkovinu, vajce ani iné alergény. Chia semienka patria medzi antioxidanty, obsahujú omega 3 mastné kyseliny, ktoré okrem protizápalového účinku pôsobia aj pri mnohých zdravotných ťažkostiach. Ďalej obsahujú veľa minerálov, vitamínov a 18 až 30 % vlákniny, ktorá prispieva k zlepšeniu vašeho trávenia. Veľký benefit v chia semienok si nájdu aj športovci, kedže obsahujú aj vysoké množstvo proteínov (15-25%).

Chia semienka sú pseudoobilninou a pôsobia na znižovanie krvného tlaku. Boli dokázané aj rôzne vplyvy na ľudský organizmus ako ustálenie hladiny glukózy a tukov v krvi, ochrana srdca a celého kardiovaskulárneho systému. Okrem toho  potláčajú chuť do jedla. Kedže majú skvelé väzobné schopnosti sú vhodnou náhradou spojív do bezlepkových aj bez vaječných jedál.

Chia puding mandlove maslo 2

Potrebujeme: 

Chia vrstva

Mandľová vrstva

Ovocná vrstva

  • 150 g jahody alebo iné ovocie
  • 5 g chia semienka

Postup:

Do mandľového mlieka vmiešame med, štipku soli a chia semienka. Počkáme zopár minút a akonáhle sa nám začne vytvárať gel, rozdelíme celé množstvo do foriem. Necháme niekoľko hodín alebo celú noc tuhnúť v chladničke.

Chia puding mandlove maslo 3

 

Potom zmiešame mandľove maslo s mandľovým mliekom a prípadne trochou medu. Túto zmes rozdelíme na vrstvu chia pudingu, ktorý nám medzi tým stuhol.

Chia puding mandlove maslo 4

Nakoniec rozmixujeme jahody alebo iné ovocie s chia semienkami. Ovocnú zmes dáme na arašidovú vrstvu a necháme pár minút odstáť. Do podávania je ideálne uchovávať v chladničke.

 

Dobrú chuť 🙂

Zdroj: histaminovakasulka.com