Ostatné témy, Zdravie a zdravá výživa

5 dôvodov prečo jesť cvrčiu múku

cricked-cvrcia-muka-sens-bestbody.sk|cvrcky-obsahuju-bielkoviny-bestbody.sk|cvrcky-obsahuju-vitaminy-mineraly-omega3-bestbody.sk|cvrcky-protein-spotreba-bestbody.sk|cvrcky-setria-zivotne-prostredie-bestbody.sk|https://bestbody.sk/wp-content/uploads/2018/02/cricked-cvrcia-muka-sens-bestbody.sk_-1.jpg

Superpotravina z cvrčej múky. Cvrčia múka je na potravinovom trhu celkom krátko, ale jej obľúbenosť prudko stúpa. Niet sa čomu čudovať, je úžasne výživná a jej produkcia je šetrná voči našej planéte. Cvrčia múka je navyše chuťovo neutrálna (bez chuti), a preto je ideálnou surovinou pri výrobe energetických a proteínových tyčiniek, cestovín, alebo napríklad pečiva.

Poďme sa pozrieť na 5 hlavných dôvodov, prečo by ste tiež mali zaradiť cvrčiu múku do svojho jedálnička.

[youtube video_id=”bxfhOh8haQE” width=”640″ height=”360″ ]

1 Cvrčia múka je skvelým zdrojom vysoko kvalitných bielkovín

Cvrčia múka obsahuje rovnako kvalitné bielkoviny ako hovädzie, hydinové alebo rybacie mäso – má ideálne spektrum esenciálnych aminokyselín a výbornú stráviteľnosť.

Oproti hovädziemu mäsu, ktoré má okolo 25 g bielkovín na 100 g, sa múka z cvrčkov pýši až 70 g bielkovín. Cvrčia múka tak poslúži ako plnohodnotný zdroj bielkovín, ktorý vie zahnať hlad a pomôže s regeneráciou po tréningu a pri budovaní svalov a sily.

cvrcky-obsahuju-bielkoviny-bestbody.sk

2 Cvrčia múka obsahuje viac železa ako špenát a viac vápnika ako mlieko

Špenát má 3,6 mg železa na 100 g a je považovaný za jeden z najlepších zdrojov tohto minerálu. Cvrčia múka ho ale ľahko strčí do vrecka s 5,9 mg železa. Podobne je to u mlieka, 113 mg vápnika na 100 g mlieka nemôže konkurovať 170 mg vápnika obsiahnutom v cvrčej múke. Cvrčky sú tiež výborným zdrojom vitamínu B12, ktorý je veľmi cenný najmä pre vegetariánov a vegánov, ktorí podľa štatistík častejšie trpia jeho nedostatkom. A aby toho nebolo málo, tak okrem ľahko vstrebateľných vitamínov a minerálov táto múka obsahuje aj veľa vlákniny. Je to naozajstný superfood!

cvrcky-obsahuju-vitaminy-mineraly-omega3-bestbody.sk

 3 Cvrčky majú rovnako omega-3 tukov ako losos

Cvrčky sú veľmi zaujímaví aj ako zdroj zdravých tukov – obsahujú totiž 2,8 g omega-3 tukov na 100 g. Omega-3 tuky sú spájané s radom zdravotných benefitov, pomáhajú bojovať so zápalmi a urýchľujú regeneráciu. Najčastejšie sú ako ich zdroj doporučované ryby v čele s lososom, ktorý má 2 – 3 g na 100 g. Cvrčky sú tak výbornou voľbou, ako dostať omega-3 do jedálnička.cvrcky-setria-zivotne-prostredie-bestbody.sk

4 Cvrčky nepotrebujú antibiotiká

Cvrčky vo voľnej prírode žijú v hustých kolóniách a v strave nie sú vyberaví. Preto sa im výborne darí na farmách, kde im nie je ťažké vytvoriť prirodzené životné prostredie. Veľké zvieratá, ako hydina či hovädzí dobytok, znášajú život v stiesnených priestoroch veľmi zle a potrebujú preventívne dávky antibiotík, aby to vôbec prežili. Na malých cvrčích farmách sa antibiotiká, rastové hormóny, ani iná chémia používať nemusia.

 5 Produkcia cvrčej múky je ekologická

Cvrčia múka je dôkaz, že výživné potraviny možno produkovať spôsobom, ktorý našu planétu nedevastuje a je dlhodobo udržateľný. K produkcii rovnakého množstva bielkovín ako z hovädzieho mäsa cvrčky potrebujú 12 x menej krmiva, 15 x menej priestoru, 2000 x menej vody, a vyprodukujú 100 x menej skleníkových plynov. Cvrčky môžu byť navyše kŕmené potravinovým odpadom – šupky od banánov alebo ryžové otruby sa vďaka nim premení z odpadu v bielkoviny a ďalšie cenné živiny.

cvrcky-protein-spotreba-bestbody.sk

Proteínové alebo energetické tyčinky z cvrčej múky od firmy SENS: